vaste taken scheppen duidelijkheid,een vaste route door de machinekamer met een programma op de laptop waar alle liters en uren kunnen worden ingevuld.bijvoorbeeld door de gebroeders kater
dan dek,bijvoorbeeld lennard dek laten beheren,dat red ie prima.
.
voor voeding bijvoorbeeld een vast patroon hebben,dit kamp hadedn we de eerste 3 dagen aardappels,daarna alleen maar pasta's en nasi,altijd 2 of 3 aardappelmaaltijden verdelen over de 10 dgn.
ook voor mij zijn dat nog altijd weer verbeter punten.
denk aan de schijf van 5,en de jongens meer betrekken met bijvoorbeedl boodschappen,goedkoop inkopen,als ze een wilde vaart leeftijd bereiken,moeten ze dit ook kunnen
Ik denk dat t stuurman van de wacht principe strakker gehanteerd moet gaan worden waarbij er ook voor gezorgd moet worden dat de st. vd w. aan boord is als de jongens terug komen en dat er bij vragen van de jongens ook consequent naar hem of haar verwezen wordt. Zo krijg je geen gedoe met borden die 10 keer van boven naar beneden gaan.
Sowieso zou er wat meer 'stil' overleg plaats moeten vinden, dus ff checken hoe de rest erover denkt of melden dat je t ergens niet mee eens bent, maar zonder dat de jongens t merken. In de ogen van de jongens moet de leiding één team zijn dat t in feite te aller tijden met elkaar eens is.
Verder, dek laten beheren door deze of gene lijkt me prima, maar dan ook de stuurman van het dek functie laten voortbestaan of juist niet? Zo weet je wel altijd wie het zwemmen in de gaten houdt en wie er voor zorgt dat de boten netjes afgemeerd zijn.
En als laatste lijkt t me handig dat we consequent elke avond even de dag doorspreken, zodat alle eventuele strubbels uit de lucht zijn (zijn er dit jaar niet echt geweest maar goed) en de dag van morgen voorbespreken, dit voorkomt ook al weer een hoop misverstanden als je voor/bij de jongens staat.
ja, ik ben het met dat alles wel eens. Vooral de taken voor dezegene moeten goed duidelijk zijn. Anders krijg je dat gedoe weer dat je voor de jongens staat en dat er door een ander wat gezegt is waarvan jij niets weet.
Maar voorderest is alles wel lekker gelopen vond ik.
hi sorry ik moet nog steeds dat draaiboek van de stuurman van dek maken ik ga kijken of ik er vandeweek tijd voor heb en dan laat ik die jullie zaterdag zien oke of zat er geen haast bij groetjes lennard